Ako schudnúť efektívne a bez JO-JO efektu?

Rýchle diéty, prečo sú zlé?

Janka Rybárová

V prvom rade si treba uvedomiť, že rýchle diéty, ktoré Vám zaručujú rýchly úbytok váhy nie sú riešením.

Diéty by mali byť určené len pre ľudí, ktorých trápi zdravotný problém a musia mať určité obmedzenia v strave, ako napr. ľudia trpiaci potravinovou alergiou či intoleranciou a pod.

Pri týchto „super diétach“ je práve ten problém, že je rapídne znížený kalorický príjem. Práve toto sa snažím svojim klientom vysvetliť. Keby celý deň jedli čokoládu, ale mali by nižší príjem ako výdaj, tak budú chudnúť. Je to jednoduchá rovnica, ktorá funguje odjakživa

 

A tak sa síce rapídne chudne, no zároveň postupne dochádza k tomu, že telo začína pracovať v úspornom režime.

Môže sa stať, že sa ženám naruší menštruačný cyklus, telo je vyčerpané bez energie, a postupne sa váha zastaví a je len otázka času kedy príde k Jojo efektu. Čo v preklade znamená, že telo začne znova priberať a priberie raz toľko ako schudlo so “super rýchlymi diétami” a tak sa dostávame do cyklu večného dietovania.

 

“Čím menej telo dostáva, tým viac si ukladá, a nastavuje sa tak na núdzový režim”

 

Vidina rýchleho chudnutia je síce krásna predstava, ale treba si uvedomiť, že to má byť dlhodobá zmena, ktorá bude pre teba dlhodobo udržateľná a nie len nejaká rýchla diéta, ktorá v konečnom dôsledku prinesie len demotiváciu. 

 

Ako som spomínala zdravé chudnutie má byť dlhodobý proces. Nie je dobre ak sa všetky zmeny robia hneď a naraz, ale postupne. Len takto to bude trvalo udržateľné.

Ak sa človek postupne zbavuje svojich zlých stravovacích návykov, objavia sa aj prvé zmeny. Zrazu nepociťujeme takú únavu a máme dostatok energie, upravujú sa nám postupne aj chute a to čo nám predtým chutilo nám príde príliš sladké alebo slané. Aj naša nálada sa zlepšuje, cítime sa veselí a plní energie. Ak človek dodržuje stravu a zároveň aj cvičí, zvyšuje sa jeho svalová hmota a tým pádom sa zvyšuje aj jeho bazálny metabolizmus, čo znamená že jeho telo spaľuje rýchlejšie ako predtým. Takisto tieto zmeny majú pozitívne účinky aj na naše trávenie, žiadne zápchy, nafukovanie či nepravidelná stolica. 

Zmena životného štýlu naozaj v sebe ukrýva veľa pozitív, len je potrebné začať a vytrvať.

 

Prvý krok je najťažší a zároveň najdôležitejší.

Ak už sa rozhodneme, že je čas na zmenu, ale nevieme ako na to a nemáme ani dostatok informácii o stravovaní, je dobre sa na začiatok zveriť do rúk odborníka. Nie je to vôbec hanba, že človek potrebuje pomoc. Správny špecialista by tu mal byť vždy pre Vás a pomáhať Vám zvládnuť všetky prekážky. Mal by Vás postupne viesť správnou cestou a učiť Vás ako si vyskladať správne tanier a byť tu vždy pre Vás v prípade potreby 🙂 

Rýchle diéty, prečo sú zlé?

Janka Rybárová

V prvom rade si treba uvedomiť, že rýchle diéty, ktoré Vám zaručujú rýchly úbytok váhy nie sú riešením.

Diéty by mali byť určené len pre ľudí, ktorých trápi zdravotný problém a musia mať určité obmedzenia v strave, ako napr. ľudia trpiaci potravinovou alergiou či intoleranciou a pod.

Pri týchto „super diétach“ je práve ten problém, že je rapídne znížený kalorický príjem. Práve toto sa snažím svojim klientom vysvetliť. Keby celý deň jedli čokoládu, ale mali by nižší príjem ako výdaj, tak budú chudnúť. Je to jednoduchá rovnica, ktorá funguje odjakživa

 

A tak sa síce rapídne chudne, no zároveň postupne dochádza k tomu, že telo začína pracovať v úspornom režime.

Môže sa stať, že sa ženám naruší menštruačný cyklus, telo je vyčerpané bez energie, a postupne sa váha zastaví a je len otázka času kedy príde k Jojo efektu. Čo v preklade znamená, že telo začne znova priberať a priberie raz toľko ako schudlo so “super rýchlymi diétami” a tak sa dostávame do cyklu večného dietovania.

 

“Čím menej telo dostáva, tým viac si ukladá, a nastavuje sa tak na núdzový režim”

 

Vidina rýchleho chudnutia je síce krásna predstava, ale treba si uvedomiť, že to má byť dlhodobá zmena, ktorá bude pre teba dlhodobo udržateľná a nie len nejaká rýchla diéta, ktorá v konečnom dôsledku prinesie len demotiváciu. 

 

Ako som spomínala zdravé chudnutie má byť dlhodobý proces. Nie je dobre ak sa všetky zmeny robia hneď a naraz, ale postupne. Len takto to bude trvalo udržateľné.

Ak sa človek postupne zbavuje svojich zlých stravovacích návykov, objavia sa aj prvé zmeny. Zrazu nepociťujeme takú únavu a máme dostatok energie, upravujú sa nám postupne aj chute a to čo nám predtým chutilo nám príde príliš sladké alebo slané. Aj naša nálada sa zlepšuje, cítime sa veselí a plní energie. Ak človek dodržuje stravu a zároveň aj cvičí, zvyšuje sa jeho svalová hmota a tým pádom sa zvyšuje aj jeho bazálny metabolizmus, čo znamená že jeho telo spaľuje rýchlejšie ako predtým. Takisto tieto zmeny majú pozitívne účinky aj na naše trávenie, žiadne zápchy, nafukovanie či nepravidelná stolica. 

Zmena životného štýlu naozaj v sebe ukrýva veľa pozitív, len je potrebné začať a vytrvať.

 

Prvý krok je najťažší a zároveň najdôležitejší.

Ak už sa rozhodneme, že je čas na zmenu, ale nevieme ako na to a nemáme ani dostatok informácii o stravovaní, je dobre sa na začiatok zveriť do rúk odborníka. Nie je to vôbec hanba, že človek potrebuje pomoc. Správny špecialista by tu mal byť vždy pre Vás a pomáhať Vám zvládnuť všetky prekážky. Mal by Vás postupne viesť správnou cestou a učiť Vás ako si vyskladať správne tanier a byť tu vždy pre Vás v prípade potreby 🙂 

Zaujal vás tento článok?

Využite úvodnú konzultáciu zadarmo a objednajte sa ešte dnes.

Zaujal vás tento článok?

Využite úvodnú konzultáciu zadarmo a objednajte sa ešte dnes.

Čo pre Vás ponúkam

Výživová poradkyňa Janka
Starostlivosť

Neviete si rady so svojim stravovaním a uprednostnili by ste osobitý prístup? V rámci starostlivosti Vám ponúkam úvodnú konzultáciu, vypracovanie jedálnička na mieru a pravidelné osobné alebo online konzultácie. Spoločne budeme sledovať a vyhodnocovať priebeh Vašej premeny.

jedálniček
Jedálniček na mieru

Neviete si rady s tým, čo máte jesť a potrebujete mať všetko na papieri? Jedálniček na mieru je presne pre Vás. Zahŕňa komplexný prístup od analýzy súčasného stravovania, vypočítanie energetického príjmu a následne zostavenie výživového plánu na dohodnuté obdobie. Pri zostavovaní sú zohľadnené aj alergie a iné obmedzenia v strave.

konzultácie
Osobné a online konzultácie

Chceli by ste sa len poradiť alebo vyriešiť individuálny problém? Radi by ste zorganizovali workshop, prednášku či prezentáciu? Neváhajte ma kontaktovať. Mojím poslaním je odovzdávať vedomosti pre všetkých z Vás.

Chceš aj ty napísať takúto premenu?

“Bolo to ťažké vystúpiť zo svojej komfortnej zóny avšak s Jankou sa mi to podarilo. Naučila ma strašne veľa o tom ako sa správne stravovať. Ani som netušila čo všetko so všetkým pri chudnutí súvisí”

úspešná premena

Úspešné príbehy

Kvalitná práca a ešte kvalitnejšie výsledky hovoria za všetko. Nechajte sa inšpirovať a napíšte aj Vy nový príbeh svojho života.

Som osoba, ktorá nerada trávi čas v kuchyni prípravou jedál a pravidelne jem “menučka“. Preto to bola pre mňa veľká výzva, ktorú však Janka zvládla. Jej jedálniček funguje a už po prvom mesiaci išla váha dole.

Marek Š.

Mala som za sebou viacero „zázračných diét“, no vždy sa mi tie rýchlo spálené kilogrami vrátili. Až s Jankou som sa naučila pravidelne a správne jesť. Moje chute na sladké zmizli a ja si konečne môžem obliecť šaty, ktoré som roky na sebe nemala.

Jana T.

K športu som mala vždy blízko. Avšak keď mi začala moja váha prekážať, oslovila som Janku s prosbou o pomoc. Som veľmi rada, že mi pomohla. Kilá išli dolu a čo je hlavné, viem kedy a hlavne koľko jesť, aby to bolo správne.

Simona P.

Som neskutočne rád, že som začal spolupracovať s Nediétuj. Bol som zo začiatku tvrdohlavý, no časom som si uvedomil, aká je strava veľmi dôležitá. Vďaka Janke sa mi podarilo upraviť si stravovacie návyky.

Libor T.