Zdravé maškrtenie

Väčšina z nás to dobre pozná, raz za čas nás prepadne neodolateľná chuť na sladké. A tak začneme chodiť po kuchyni a otvárať skrinky s cieľom, nájsť niečo dobré pod zub.

Sladká chuť je nášmu telu prirodzená a nie je na tom nič, ak sa raz za čas takéto chute objavia. Dôležité ale je, aby sa neobjavovali každý deň a taktiež, ako s nimi naložíme a čo nášmu telu ponúkneme.

 

 

Na to, aby sme uspokojili svoje chute nemusíme zjesť celú čokoládu, bonboniéru či tortu. Maškrtiť sa dá aj zdravo.kvaskové palacinky s domácim jahodovým džemom

Napríklad taká kocka kvalitnej horkej čokolády stačí na utíšenie sladkej chute. Alebo môžeme byť trošku kreatívni a upiecť si svoj vlastný domáci cheescake či zákusok.

Ja už som sa ako malá hrávala na cukrárku na pieskovisku, ktorá ma svoju cukráreň a vypeká tie najlepšie koláče na svete a ostalo mi to dodnes, len s tým rozdielom, že namiesto piesku už používam potraviny.

 

Už si ani neviem predstaviť víkend bez toho, aby som doma niečo nenapiekla. Vždy sa ale snažím, aby tie zákusky boli pripravené z potravín, ktoré nášmu telu neublížia. Napríklad výbornou potravinou na pečenie je fazuľa, ktorá perfektne nahradí múku a v korpuse, ju vôbec nie je cítiť.

 

Čo sa týka sladidiel rada používam kokosový či kvalitný trstinový cukor. Pozor však na med, ten je síce zdraviu prospešný, ale pokiaľ ho dáte do cesta, ktoré sa bude piecť tak stratí všetky svoje živiny a zostane nám len čistý cukor. Med sa skôr hodí do koláčov, ktoré sa nepečú.

Treba si však pamätať, že aj keď je zákusok upečený zo zdraviu prospešných potravín, stále je to zákusok a nemôžme ho zjesť celý na posedenie.

Na záver už len dodám, že maškrtenie a zdravá racionálna strava rozhodne k sebe patria.

Väčšina z nás to dobre pozná, raz za čas nás prepadne neodolateľná chuť na sladké. A tak začneme chodiť po kuchyni a otvárať skrinky s cieľom, nájsť niečo dobré pod zub.

Sladká chuť je nášmu telu prirodzená a nie je na tom nič, ak sa raz za čas takéto chute objavia. Dôležité ale je, aby sa neobjavovali každý deň a taktiež, ako s nimi naložíme a čo nášmu telu ponúkneme.

 

 

Na to, aby sme uspokojili svoje chute nemusíme zjesť celú čokoládu, bonboniéru či tortu. Maškrtiť sa dá aj zdravo.kvaskové palacinky s domácim jahodovým džemom

Napríklad taká kocka kvalitnej horkej čokolády stačí na utíšenie sladkej chute. Alebo môžeme byť trošku kreatívni a upiecť si svoj vlastný domáci cheescake či zákusok.

Ja už som sa ako malá hrávala na cukrárku na pieskovisku, ktorá ma svoju cukráreň a vypeká tie najlepšie koláče na svete a ostalo mi to dodnes, len s tým rozdielom, že namiesto piesku už používam potraviny.

 

Už si ani neviem predstaviť víkend bez toho, aby som doma niečo nenapiekla. Vždy sa ale snažím, aby tie zákusky boli pripravené z potravín, ktoré nášmu telu neublížia. Napríklad výbornou potravinou na pečenie je fazuľa, ktorá perfektne nahradí múku a v korpuse, ju vôbec nie je cítiť.

 

Čo sa týka sladidiel rada používam kokosový či kvalitný trstinový cukor. Pozor však na med, ten je síce zdraviu prospešný, ale pokiaľ ho dáte do cesta, ktoré sa bude piecť tak stratí všetky svoje živiny a zostane nám len čistý cukor. Med sa skôr hodí do koláčov, ktoré sa nepečú.

Treba si však pamätať, že aj keď je zákusok upečený zo zdraviu prospešných potravín, stále je to zákusok a nemôžme ho zjesť celý na posedenie.

Na záver už len dodám, že maškrtenie a zdravá racionálna strava rozhodne k sebe patria.

Zaujal vás tento článok?

Využite úvodnú konzultáciu zadarmo a objednajte sa ešte dnes.

Zaujal vás tento článok?

Využite úvodnú konzultáciu zadarmo a objednajte sa ešte dnes.

Čo pre Vás ponúkam

starostlivosť
Starostlivosť

Neviete si rady so svojim stravovaním a uprednostnili by ste osobitý prístup? V rámci starostlivosti Vám ponúkam úvodnú konzultáciu, vypracovanie jedálnička na mieru a pravidelné osobné alebo online konzultácie. Spoločne budeme sledovať a vyhodnocovať priebeh Vašej premeny.

jedálniček
Jedálniček na mieru

Neviete si rady s tým, čo máte jesť a potrebujete mať všetko na papieri? Jedálniček na mieru je presne pre Vás. Zahŕňa komplexný prístup od analýzy súčasného stravovania, vypočítanie energetického príjmu a následne zostavenie výživového plánu na dohodnuté obdobie. Pri zostavovaní sú zohľadnené aj alergie a iné obmedzenia v strave.

konzultácie
Osobné a online konzultácie

Chceli by ste sa len poradiť alebo vyriešiť individuálny problém? Radi by ste zorganizovali workshop, prednášku či prezentáciu? Neváhajte ma kontaktovať. Mojím poslaním je odovzdávať vedomosti pre všetkých z Vás.

Chceš aj ty napísať takúto premenu?

“Bolo to ťažké vystúpiť zo svojej komfortnej zóny avšak s Jankou sa mi to podarilo. Naučila ma strašne veľa o tom ako sa správne stravovať. Ani som netušila čo všetko so všetkým pri chudnutí súvisí”

úspešná premena

Úspešné príbehy

Kvalitná práca a ešte kvalitnejšie výsledky hovoria za všetko. Nechajte sa inšpirovať a napíšte aj Vy nový príbeh svojho života.

Som osoba, ktorá nerada trávi čas v kuchyni prípravou jedál a pravidelne jem “menučka“. Preto to bola pre mňa veľká výzva, ktorú však Janka zvládla. Jej jedálniček funguje a už po prvom mesiaci išla váha dole.

Marek Š.

Mala som za sebou viacero „zázračných diét“, no vždy sa mi tie rýchlo spálené kilogrami vrátili. Až s Jankou som sa naučila pravidelne a správne jesť. Moje chute na sladké zmizli a ja si konečne môžem obliecť šaty, ktoré som roky na sebe nemala.

Jana T.

K športu som mala vždy blízko. Avšak keď mi začala moja váha prekážať, oslovila som Janku s prosbou o pomoc. Som veľmi rada, že mi pomohla. Kilá išli dolu a čo je hlavné, viem kedy a hlavne koľko jesť, aby to bolo správne.

Simona P.

Som neskutočne rád, že som začal spolupracovať s Nediétuj. Bol som zo začiatku tvrdohlavý, no časom som si uvedomil, aká je strava veľmi dôležitá. Vďaka Janke sa mi podarilo upraviť si stravovacie návyky.

Libor T.