Zdravé maškrtenie

Väčšina z nás to dobre pozná, raz za čas nás prepadne neodolateľná chuť na sladké. A tak začneme chodiť po kuchyni a otvárať skrinky s cieľom, nájsť niečo dobré pod zub.

Sladká chuť je nášmu telu prirodzená a nie je na tom nič, ak sa raz za čas takéto chute objavia. Dôležité ale je, aby sa neobjavovali každý deň a taktiež, ako s nimi naložíme a čo nášmu telu ponúkneme.

 

 

Na to, aby sme uspokojili svoje chute nemusíme zjesť celú čokoládu, bonboniéru či tortu. Maškrtiť sa dá aj zdravo.kvaskové palacinky s domácim jahodovým džemom

Napríklad taká kocka kvalitnej horkej čokolády stačí na utíšenie sladkej chute. Alebo môžeme byť trošku kreatívni a upiecť si svoj vlastný domáci cheescake či zákusok.

Ja už som sa ako malá hrávala na cukrárku na pieskovisku, ktorá ma svoju cukráreň a vypeká tie najlepšie koláče na svete a ostalo mi to dodnes, len s tým rozdielom, že namiesto piesku už používam potraviny.

 

Už si ani neviem predstaviť víkend bez toho, aby som doma niečo nenapiekla. Vždy sa ale snažím, aby tie zákusky boli pripravené z potravín, ktoré nášmu telu neublížia. Napríklad výbornou potravinou na pečenie je fazuľa, ktorá perfektne nahradí múku a v korpuse, ju vôbec nie je cítiť.

 

Čo sa týka sladidiel rada používam kokosový či kvalitný trstinový cukor. Pozor však na med, ten je síce zdraviu prospešný, ale pokiaľ ho dáte do cesta, ktoré sa bude piecť tak stratí všetky svoje živiny a zostane nám len čistý cukor. Med sa skôr hodí do koláčov, ktoré sa nepečú.

Treba si však pamätať, že aj keď je zákusok upečený zo zdraviu prospešných potravín, stále je to zákusok a nemôžme ho zjesť celý na posedenie.

Na záver už len dodám, že maškrtenie a zdravá racionálna strava rozhodne k sebe patria.

Väčšina z nás to dobre pozná, raz za čas nás prepadne neodolateľná chuť na sladké. A tak začneme chodiť po kuchyni a otvárať skrinky s cieľom, nájsť niečo dobré pod zub.

Sladká chuť je nášmu telu prirodzená a nie je na tom nič, ak sa raz za čas takéto chute objavia. Dôležité ale je, aby sa neobjavovali každý deň a taktiež, ako s nimi naložíme a čo nášmu telu ponúkneme.

 

 

Na to, aby sme uspokojili svoje chute nemusíme zjesť celú čokoládu, bonboniéru či tortu. Maškrtiť sa dá aj zdravo.kvaskové palacinky s domácim jahodovým džemom

Napríklad taká kocka kvalitnej horkej čokolády stačí na utíšenie sladkej chute. Alebo môžeme byť trošku kreatívni a upiecť si svoj vlastný domáci cheescake či zákusok.

Ja už som sa ako malá hrávala na cukrárku na pieskovisku, ktorá ma svoju cukráreň a vypeká tie najlepšie koláče na svete a ostalo mi to dodnes, len s tým rozdielom, že namiesto piesku už používam potraviny.

 

Už si ani neviem predstaviť víkend bez toho, aby som doma niečo nenapiekla. Vždy sa ale snažím, aby tie zákusky boli pripravené z potravín, ktoré nášmu telu neublížia. Napríklad výbornou potravinou na pečenie je fazuľa, ktorá perfektne nahradí múku a v korpuse, ju vôbec nie je cítiť.

 

Čo sa týka sladidiel rada používam kokosový či kvalitný trstinový cukor. Pozor však na med, ten je síce zdraviu prospešný, ale pokiaľ ho dáte do cesta, ktoré sa bude piecť tak stratí všetky svoje živiny a zostane nám len čistý cukor. Med sa skôr hodí do koláčov, ktoré sa nepečú.

Treba si však pamätať, že aj keď je zákusok upečený zo zdraviu prospešných potravín, stále je to zákusok a nemôžme ho zjesť celý na posedenie.

Na záver už len dodám, že maškrtenie a zdravá racionálna strava rozhodne k sebe patria.